باشگاه خلاقیت خوارزمی

گروه نوجوان (۱۲- ۸ سال)

رباتیک دریم

بچه‌ها چطوری به رویاهاشون می‌رسن؟

استفاده از قطعات رباتیک جذاب و رنگی  ، آموزش رباتیک بازی محور به روش STEM ، ایمنی بالای قطعات برای بچه‌ها

ترم ۱-۲-۳  مناسب سن ۸ تا ۱۱ سال

مهارت های آموزشی : ماشین کنترلی و اسباب بازی هایی رو که دوس دارن خودشون می‌سازن-  کنجکاویشون با روش آموزشی بازی محور و ابزار مناسب پرورش پیدا می‌کنه.

KAI Robot

کیت های KAI ROBOT دارای انعطاف فراوان برای ساخت ربات های گوناگون می‌باشد. این کیت دارای ساختارهای مهندسی و در عین حال ساده نسبت به سایر کیتهای مشابه می‌باشدبه کمک این کیت ابتدا مفاهیم مکانیک و انواع مکانیزم به ویژه مکانیزم های کاربردی در رباتیک آموزش داده می‌شود سپس به تدریج مفاهیم کنترل به کمک کنترل کننده‌های منطقی به آن اضافه می‌شود و در نهایت نحوه برنامه‌نویسی و کنترل ربات به صورت ساده و پیشرفته توسط کنترل کننده های سری PRB آموزش داده می‌شود.این مجموعه دارای انواع کیت و ۸ سطح آموزشی برای دوره دبستان، ۶ سطح آموزشی برای دوره راهنمایی و ۴ سطح آموزشی برای دوره دبیرستان می‌باشد

آموزش ساخت ۹۰ ربات، ماشین و سازه‌ طی دوره ، آموزش رباتیک بازی محور به روش STEM ، نمایش فیلم‌ها و انیمیشن‌های جذاب رباتیکی

ترم ۱-۲ مناسب سن ۸ تا ۱۱ سال

ترم ۳-۴ مناسب ۱۲ تا ۱۸ سال

مهارت آموزشی :

رویاهاشون با آموزش روش حل مسئله به واقعیت تبدیل می‌شه و برای شغل‌های آینده آماده می‌شن.

آزمایشگاه شیمی

آزمایشگاه شیمی نوجوان، جایی برای کشف، تجربه وهیجان!

این فضا طراحی شده تا نوجوانان بتوانند با دنیای جذاب شیمی آشنا شوند، مفاهیم علمی را به صورت عینی و کاربردی تجربه کنند و مهارت‌های فکری و عملی خود را پرورش دهند

اهداف ما

  • تبدیل علم شیمی به یک تجربه شیرین و ملموس
  • افزایش کنجکاوی و خلاقیت علمی در نوجوانان
  • ایجاد مهارت در کار گروهی، تفکر انتقادی و حل مسئله
  • آماده‌سازی نوجوانان برای مسیرهای تحصیلی یا حرفه‌ای آینده در حوزه‌های علمی

ویژگی‌های خاص این آزمایشگاه:

  • آموزش پروژه‌محور با تکیه بر تجربه عملی
  • استفاده از مواد ایمن و بی‌خطر برای نوجوانان
  • مربیان متخصص با سابقه آموزش به نوجوانان
  • محیط جذاب، امن و حمایتگر برای یادگیری علمی

آزمایشگاه شیمی مناسب رده سنی ۹ تا ۱۸ سال ، تشخیص مواد شیمیایی ، فرمول شناسی و طریقه نوشتن گزارش کار

ترم ۱-۲  تعداد ۱۳ آزمایش  سرفصل بندی شده

ترم ۳-۴ تعداد ۱۳ آزمایش ، فروش محصولات تولیدی

مهارت آموزشی : آشنایی با علم شیمی وشناخت مواد شیمیایی -کارآفرینی آشنایی با روش های فروش

الکترونیک

الکترونیک یکی از پرکاربردترین رشته های مهندسی است که امروزه به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی به شدت بازار پرطرفداری پیدا کرده و به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان امروزی تبدیل شده است. آشنایی با المان های مختلف ، ساخت ۱۵ پروژه الکترونیکی ، نقشه خوانی مدار ، برنامه نویسی برد های الکترونیکی و میکرو کنترلر

ترم ۱ مقدماتی الکترونیک مناسب سن ۹ تا ۱۱ سال

ترم ۲ مقدماتی تا پیشرفته مناسب سن ۱۲ تا ۱۸ سال

برنامه نویسی کودکان

کدنویسی برای کودکان، پلی میان بازی و ساختن آینده!

در این دوره‌ی شیرین و خلاقانه، کودکان ۷ تا ۱۰ ساله وارد دنیای جذاب برنامه‌نویسی می‌شن، ولی نه با فرمول‌های خشک و پیچیده! اینجا همه چیز با بازی، داستان و پروژه‌های هیجان‌انگیز ترکیب شده تا کودکان بدون ترس، عاشق کد زدن بشن! ساخت بازی و انیمیشن سادهبا بلوک‌های رنگی به‌جای کدهای خشک، بازی‌ها و داستان‌های دیجیتال می‌سازند

می‌تواند بازی یا داستان دیجیتال خودش را طراحی کند با مفاهیم پایه دنیای برنامه‌نویسی آشنا شده

تفکر منطقی و خلاقانه‌تری پیدا کرده  و مهم‌تر از همه: از یادگیری لذت برده و احساس موفقیت کرده است

مهارت آموزشی : آشنایی کودکان با منطق برنامه‌نویسی به زبان ساده – پرورش تفکر الگوریتمی، حل مسئله – ایجاد اعتمادبه‌نفس در مواجهه با تکنولوژی

ICDL کودکان

مناسب سن ۹ تا ۱۸ سال
آموزش عمومی کار با کامپیوتر، ایجاد فایل های جدید، آموزشی نقاشی دیجیتال (نرم افزار paint)، ویرایش متن، ساخت اسلاید

AI WITH SCRATCH

ترکیب خلاقیت کودکان با هوش ماشین‌ها!

در این دوره، کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۰ ساله یاد می‌گیرند که چگونه با استفاده از محیط بصری و آسان Scratch، پروژه‌هایی بسازند که با مفاهیم ساده‌ی هوش مصنوعی (AI) مثل تشخیص چهره، صدا، متن و تصمیم‌گیری خودکار کار می‌کنند

اهداف دوره:

  • آشنایی اولیه با مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی
  • آموزش کاربردی و ساده کدنویسی تصویری (Scratch)
  • تقویت خلاقیت، منطق، تفکر الگوریتمی و طراحی پروژه
  • آماده‌سازی ذهن کودک برای دنیای آینده‌محور تکنولوژی و AI

مهارت آموزشی :  ساخت چند پروژه هوش مصنوعی با Scratch-درک پایه‌ای از مفاهیم آینده‌محور AI-مهارت حل مسئله و تفکر ساخت‌یافته-افزایش علاقه به تکنولوژی و علوم نو